20081129

Bize Yalan Söylediler


Hayır cidden bir yalanı yaşıyoruz da haberimiz yok. En azından haberim yok. Tamam adamın biri bi film yapar sen de izlersin, buraya kadar her şey tamam ama aptal bir şarkıyı niye her yerde dinlersin ki? Ama olay bende değili ya da biz seyircide de, Semiramis'in dediği gibi "dört bir yanda bizim gibiler" bize yalan söylediler.
Olay cidden tam anlamıyla bu ve Çağan bize yalan söylüyor, bize bizi anlatıyor. Onun malzemesi biziz, ve belki de bu yüzden bir gerilim filminde bile sinemadaki seyirciler daha az üff püff ses efekti çıkarır. O üfleyenlerden biri olarak, o Istikal'de yürüyenlerden, Harem'de bulunan, ne bileyim sizden biri olarak filmin yaptığı tek şey buydu ve yarası olsun olmasın herkesi bir şekilde işlemiş oldu ve dünyaya, hadi küçük düşünelim Türkiye'ye 45likleri yeniden tanıttı. Reankarne olmuş şarkılardan biri de Semiramis Pekkan'ın Bana Yalan Söylediler parçası. Açıkçası sevdiğim bir yapıma bağlanma süreci yaşayan bir insan oldugum için aykırı bulduğunuzu zannetmiyorum şu anda bu meseleden bahsetmemi. Yani yarın yeni bir film izleyeceğim oha lan benden bahsetmiş diyeceğim. Ama bu filmde başrol oyuncusunun restoranı var ve benim işletmek, aşçısı olmak istediğim bir yer işletiyor ıssızadam. Hayallerimle oynama sakın, biliyorum öyle restoranlar Türkiye'de yok, olsa da çok az, niye hayalimi bu kadar gerçekmiş gibi gösterdin? 30larında Galata'da yaşayan, restoran sahibi adam benim, ben. Bana yalan söylediler, bana yalan söylediler, kaderden bahsetmediler.

Filmde milyon detay var, ve bu detaylardan birinin sizi bulmaması imkansız ama Ada'nın içkonuşmasıdır sanırsam insanların karnına yumruk atan. En azından ben çok ağır yedim o yumruğu. Paylaşmak istedim sadece.

0 comments:

2006-2012

Hayır efendim bu kesinlikle ek$isozluk özentisi bir yazı değildir, sadece ucu kıytırık yerlere varan kendi öz inancımdan kaynaklanan bir bitim tarihi ve copyright mevzusudur. İşbu yazı burada olduktan sonra buradaki yazılar ve imajlar Birleşmiş Devletler İnterneti Koruma ve Geliştirme yasası altında ulvi haklar doğrultusunda korunmaktadır. Şimdilik buradaki yazılar, mittafa tüzel kişisinin okilovebeytiverymuch adıyla internete bir yansımasıdır ve bu yansımayı mittafa pek sevmektedir. Hatta bu tüzel kişi, artık tüzel olmakla kalmamakta, tüzel kişilikleri içermektedir, içerecektir, içermelidir. Eğer bu itirazınız varsa bi şekilde ulaşmanız pek tabii mümkündür. Süpaneke dinimiz amin