20090904

Filmden Sonra

Açıkçası insan önyargılarından kendini kurtarmalı, ki öyle yaptım: hakkını vereyim film çok güzeldi. Kalkıp filmden bahsedip, oğlum film şöyle güzeldi, kızım kesin izlemelisin demiycem. Dememeliyim. Çünkü aslında açıkçası iyi bir film takipçisi değilim. En azından bugüne kadar!

Filmlere olan ilgim gün geçtikçe artmakta fakat bu film benim şu film senin derken asla güzel bir filme ulaşamamaktaydım. Bu da gayet sıkıcı olmaktaydı. Ama öyle değil, bu sefer bir düzene oturtup götüreceğim. Bir movie chart yaptım. Filmleri katsayıya dizdim. Artık ona göre filmleri değerlendireceğim. Genelde bir film sonrası o filme 10 üzerinden not veririm. Ama aylar geçer unuturum ve kalıcı olmaz. İşte bu nedenle bu rating sistemini kendi kendime geliştirdim.
Katsayıları: özgünlük, konu, başlangıç, climax dediğim filmin çoşku noktası, son, kurgu, bağlayıcılık, müzik ve görüntü, oyunculuk olarak 9 parçada bölüştürdüm.
Örneğin bugün içgüdüsel olarak 7,2sel dediğim film hesaplamalarıma göre 7.4 aldı.
Ama tutarlılık bu denli fazla değil. Kara Şovalye gayet başarılı olmasına rağmen 8.35 ile beni şaşırttı. Yoksa 9 üzeri verdiğim ilk ve yegane film oydu. Neyse böyle kendi çapımda girdim film olayına. Kim bilir kendi filmimi bile çekerim.
Aaa bu arada Slumdog Millonaire güzel filmdi. Hatta biraz da benim fikrimdi. Olmadı.
Demeyeceğim dedim ama: İzleyin, güzel filmmiş.
Bağlayıcılığına 9 vermişim mesela.

0 comments:

2006-2012

Hayır efendim bu kesinlikle ek$isozluk özentisi bir yazı değildir, sadece ucu kıytırık yerlere varan kendi öz inancımdan kaynaklanan bir bitim tarihi ve copyright mevzusudur. İşbu yazı burada olduktan sonra buradaki yazılar ve imajlar Birleşmiş Devletler İnterneti Koruma ve Geliştirme yasası altında ulvi haklar doğrultusunda korunmaktadır. Şimdilik buradaki yazılar, mittafa tüzel kişisinin okilovebeytiverymuch adıyla internete bir yansımasıdır ve bu yansımayı mittafa pek sevmektedir. Hatta bu tüzel kişi, artık tüzel olmakla kalmamakta, tüzel kişilikleri içermektedir, içerecektir, içermelidir. Eğer bu itirazınız varsa bi şekilde ulaşmanız pek tabii mümkündür. Süpaneke dinimiz amin